Швидкомонтовані ангари
Ангари з легких металоконструкцій, як і всі, до речі, досягнення і прориви науково-технічного прогресу, були спочатку придумані щоб задовольнити вимоги військових. Саме тут їм знадобилося мати операційні бази- комплекси багатофункціональних будівель і споруд, які спершу можна було б створити в одну мить на порожньому місці, а потім, у міру як відпаде потреба в них – швиденько розібрати і зібрати, але вже в іншому місці.
Такі конструкції були військовому відомству дані, а після відпрацювання технологій виготовлення та збирання-розбирання вони перекочували вже в цивільне будівництво, де і були прийняті буквально на «ура».
Порівняльні характеристики ангарів з легких металевих конструкцій
В першу чергу і в основному швидкобудуюємі ангари з металоконструкцій розрізняються по геометрії споруд:
- Арочние- безкаркасні. Їх аркову самонесучу оболонку «кроять» з високоміцної рулонної сталі, оцинкованої або вже з нанесеним полімерним покриттям прямо на будівельному майданчику. Їм навіть не потрібні ні підстави, ні фундаменти, арочної металоконструкції досить просто хорошою разровненную поверхні. Ангар подібної конструкції може в висоту бути до п’ятнадцяти метрів, шириною до тридцяти метрів, в довжину – без обмежень. Будівля холодну. Можливий теплий варіант.Еслі робиться утеплення, воно облаштовується з мінераловатних плит.
- Багатокутні (полігональні) – каркасні. Монтаж колон або стійок, або рам каркаса здійснюється на заздалегідь підготовлені фундаменти. По колонах або стійок «кидають» ферми або балки. Будівля обшивається: стіни – профнастилом, дах з профнастилу. Якщо стоїть завдання побудувати опалювальний ангар, стіни облицьовуються багатошаровими сендвіч-панелями. Покрівлю настилають з покрівельних сендвіч-панелей.
- Прямокутні, квадратні. Ангари даної конфігурації, безумовно, каркасні. Ангари-прямокутники – окремий випадок полігональних, і все сказане про останні відноситься також і до них.
- Так звані ангари шатрові. Використовуються рідше перерахованих через більшу витратності і трудомісткості. Являють собою комбінацію полігонального і арочного – технологічно.
Види ангарів
Також в залежності від виду конструкції ангари поділяються на два основних типи:
- Каркасні.
- Безкаркасні.
Ангари і металоконструкції проти будівель традиційної побудови, «цегли» і залізобетону
Життя, звичайно, не стоїть на місці і в її невійськової, «мирному» варіанті будівництво ангарів і складів істотно доповнилося новими технологічними елементамі.Ізобрелі тонкостінні самонесучі металоконструкції і зводяться ангари перестали потребувати несе каркасі: відпала гостра необхідність в колонах, стійках, рамах, фермах, балках. Технологія будівельного виробництва розвивалася і придбала колосальний досвід застосування легких металевих конструкцій. І він заявляє про себе переліком незаперечних переваг перед зведенням таких же по типу і класу, але капітальних будівель:
- Безсумнівний виграш в темпах будівельного виробництва. Склади, ангари та інші подібні споруди в бескаркасном виконанні будуються за день-два. Каркасні споруди – за два-три тижні. У будівель з традиційних будматеріалів (цегла, залізобетон) термін введення в експлуатацію затягується на місяці, а то й роки.
- Міцність і одночасно легкість всієї споруди. Стрічкові полегшені фундаменти. Каркас, його металоконструкції з малих профілів з нержавійки або алюмінію, або зі сталевого дроту, або з різною в перерізі конфігурації труби.
- Технологічність заготівлі та обробки вузлів, деталей і елементів металоконструкцій. При заготівлі матеріал податливий, добре ріжеться, гнеться до необхідних форм і розмірів. Добре зварюється. Стиковка деталей і вузлів відбувається легко, але строго згідно з технологічними картами. Збирається і розбирається відповідно до нормативів, без зайвих витрат і зусиль.
- Малозатратного. Якщо порівнювати кошториси на будівництво ангарів і капітальних споруд, то кошторисна вартість легкокаркасних будівель значно нижче, ніж капітальних. Менше витрата матеріалів, менші витрати на їх транспортування, а виробництво робіт в стислі терміни дозволяє істотно заощадити кошти фонду заробітної плати.
Проектування ангарів, виготовлення і монтаж
Виготовлення ангарів відбувається, переважно, на заводах, де є для цього всі умови: сучасний і достатній верстатний парк, всі потрібні матеріали, необхідний людський ресурс – кваліфіковані фахівці – робітники і ІТП, конструктори і технологи. Деталі й вузли елементів каркасу-ферм, балок, стійок, колон, рам виробляються в заводських умовах. Важко уявити виготовлення великопрольотної ферми в умовах будівництва, зате в цеху, на цеховому полігоні,-скільки завгодно. Збірка ж готових виробів відбувається або на заводі, або безпосередньо на будмайданчику.
Проектування ангарів – початкова стадія виготовлення. По виданому замовником техзаданию проектуванням займається заводське КБ. Воно двостадійна:
- КМД – інженерні плани і розрахунки (загальні).
- КМ – робочі креслення (деталировка: деталі, вузли, стики, примикання). Обов’язково специфікація деталей і метиз. По ній проводиться комплектація, а пізніше – монтаж ангара.
Якщо замовник, провідний будівництво ангарів і складів, тобто генпідрядник, не може або не хоче з якихось причин вести монтаж самостійно, то функції субпідрядника по монтажу може взяти на себе завод-ізготовітель.Для цього при заводі зазвичай є бригади будівельників-монтажників .
За заявкою замовника бригади виїжджають на об’єкти і, після проведення цілого ряду підготовчих робіт, заходів з техніки безпеки, монтують швидкобудуюємі ангари з металоконструкцій.